vineri, 29 noiembrie 2013

Coana Lenuţa în provincie

(după Vasile Alecsandri)

Iată-mă-s moşiereasă,
Visul meu s-a împlinit,
Azi sunt cea mai firoscoasă
Din Pleşcoiul meu iubit.
Cum puteam să fiu pălmaşă
În sătucu-mi buzoian,
Eu care îi sunt urmaşă
Preaiubitului Traian?
Două rânduri de sandale,
Din alea de-acum un an,
Am vândut şi nişte ţoale,
Să-mi cumpăr extravilan.
O poşetă pentru mine
Mai păstrez, restul le vând,
Să am bani pentru combine
Şi tractoare-n primul rând.
Toţi îmi caută pricină,
Mă bârfesc neîncetat,
Că am vrut să-i fiu vecină
Unui moşier bogat.
Să bârfească, nu îmi pasă,
Eu îmi văd de plugărit,
Am ajuns moşiereasă,
Visul meu s-a împlinit!

4 comentarii:

  1. Iată-mă-s isprăvniceasă!Dorul meu s-a împlinit.Ce vis (bis) frumos și fericit!M-am făcut cea mai aleasăȘi tot neamul mi-am mărit.Ce vis (bis) frumos și fericit!Toată lumea mi se-nchină,Căci aice eu domnesc,Și din oricare pricinăEu întâi mă folosesc.Păstrăvi buni și căprioare,Căpățâne de zahar,Juvaeruri, bani, odoare...Toate le primesc în dar!Iată-mă-s isprăvniceasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru aducere aminte! De-asta am şi scris în paranteză "după Vasile Alecsandri", că, dacă nu mă inspiram după bardul de la Mirceşti, nu eram eu în stare să scriu aşa ceva. Şi, mai ales, dacă nu aveam şi eu o coană... Lenuţă.

      Ștergere
  2. ,,M-am făcut cea mai aleasă
    Și tot neamul mi-am mărit.''

    No, ca-i bine asa. Auzii ca si Berlusconi ar fi neam cu chiorete, motiv pentru care s-a gindit sa reprezinte Romanistanul (..Silvio Berlusconi, condamnat în Italia pentru fraudă fiscală în dosarul Mediaset, ar intenţiona să candideze în scrutinul europarlamentar din mai 2014 în alt stat membru UE, printre ţările luate în calcul fiind şi România, relatează presa italiană, potrivit Mediafax.)

    . Mare-i Grdina Ta !

    RăspundețiȘtergere