joi, 19 iulie 2012

Călimara şi laptopul


(după George Topârceanu)


Mi-am cumpărat, de-o săptămână, la mâna-doua, un laptop
Şi, de atunci, închis în casă, şi zi şi noapte scriu nonstop,
Subiectele îmi vin „pe bandă”, nu pot să spun că le duc lipsa,
Şi nu mă dezlipesc de taste, nici de-ar veni Apocalipsa,
Ştiind că-n vechea imprimantă stau, nemişcate, albe pagini
Şi gândurilor negândite în stare nu-s să le pun margini.
În graba de-a surprinde totul, încurc şi formele conjuncte,
Iar când mă poticnesc în taste, în loc de virgule, pun puncte,
Dar nu abandonez subiectul, gândindu-mă că suspendatul
Mai are doar vreo zece zile şi-şi va sfârşi, forţat, mandatul
Şi dacă-n astă perioadă nu voi mai scrie un articol,
O parodie, o scenetă având un personaj ridicol,
Al cărui rol a fost s-aducă, nu să anunţe, doar, POTOPUL,
Degeaba tevatura asta, degeaba mi-am luat laptopul...
Cu siguranţă, peste-o lună sau, treacă de la mine!, două,
Se vor găsi alte subiecte. O altă chestiune nouă
Ce merită a fi tratată, în scaun, iarăşi, mă va ţine
Şi, ca şi astăzi, constata-voi că-mi sunt cuvintele puţine.
Corupţi vor fi şi peste-o lună, şi peste-un an sau zece, poate,
Vor fi baroni, şi clientelă politică, şi plagiate,
Palate, bune doar de fală, vor fi pentru ciobani fuduli,
Vor fi alţi „găozari” în presă, trudind, din greu, pentru moguli,
Puşcăriabili, la tot pasul, se vor găsi, c-aşa e viaţa,
Chiar dacă, să admitem cazul, va fi, la Cotroceni,... Paiaţa,
Dar, dacă, adormit, poporul piciorul nu-l va pune-n prag,
În 29 ale lunii, oricât mi-a fost şi-mi e de drag,
Izbi-voi de preţi laptopul şi, revenind la călimară,
Voi folosi, probabil, tocul, la fel ca-n clasa-ntâi primară.

25 de comentarii:

  1. Buna noapte!
    Eu sunt convinsa suta-n mie..,
    Ca vei ramine cu laptopul,
    Atunci..., sa vezi ce veselie,
    Va fi in tara si in codru.
    Si pasarile vor cinta,ca am scapat,
    De.....,"ASA BELEA"!
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. LA MULTI ANI!Sanatate,impliniri si bucurii imense!

      Ștergere
    2. Vă mulţumesc pentru urări! O fac cu întârziere pentru că, zilele astea, am stat departe de laptop.

      Ștergere
  2. Sfinte ...Ilie să vă fie gura aurită şi s-auzim numai de bine. Poate daţi cumva ordin şi de-o ploaie...La mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc. Ordin de ploaie nu pot da, pentru că mi-a luat Băsescu gradul de colonel în rezervă şi i l-a dat lui... Robert Turcescu.

      Ștergere
  3. OBAMA : NU VREAU UN PUTIN LA BUCURESTI ! LOVITURA DE STAT RUSEASCA DIN ROMANIA !
    SERVICIUL SECRET AL ARMATEI AMERICANE:
    Alexander Kondyakov, consilierul lui Putin și al lui Voronin, implicat în suspendarea lui Băsescu


    Romania's PM Meets Alleged Former KGB Spy


    Un document care are legătură cu prezența în România a unui om de afaceri rus Alexander Kondyakov și înainte de referendumul de demitere a președintelui din 2007, și înainte de referendumul care va avea loc anul acesta.

    "Informatiile noastre atesta faptul ca un al doilea scop al vizitelor repetate ale lui Alexandr Kondyakov în România, poate chiar mai important decît cel de natura economica, a fost cel de natura militara. Generalul GRU urmarea sa ia pulsul vechii retele a spionajului militar rus, pentru ca România nu este numai o miza economica, ci si una militara de mare importanta strategica, deoarece bazele americane instalate în Romania vor închide o linie care va „îndigui” avanpostul rusesc. România poate fi comparata cu un portavion fix, de pe care vor putea fi lansate atacuri pe o raza care se întinde din Caucaz pîna la Muntii Iranului. De aceea GRU, cu o insertie mult mai puternica decît KGB în spatiul românesc, vizeaza reactivarea cît mai multor cadre recrutate în perioada anilor ‘60 în timpul stagiilor de pregatire la Academiile sovietice, caci acestea au condus mari unitati si au avut în legatura un numar important de ofiteri din sistem. Ulterior, GRU si-a îmbogatit, în anii ‘80, structura informativa si a agentilor de influenta prin preluarea „dizidentilor”, „cresterea” acestora si plasarea lor în spatiul politic, dupa 1989. În aceste conditii, pentru a-si proteja interesele militare, este posibil ca Moscova sa întinda o „mîna” energetica Executivului de la Bucuresti, cu conditia sa obtina imunitate pentru oamenii sai."

    RăspundețiȘtergere
  4. LA MULŢI ANI, ILIUŢĂ! SĂ NE TRĂIEŞTI, CU NUMELE!
    Muzele te răsfaţă,iar tu nu te dezminţi.
    Ştii de ce mi-e teamă însă? De faptul că şi eu m-am gândit, la fel ca tine, ca, in cazul în care, pe 29 iulie, poporul nu va trece pragul, să trec la stilou.
    Doamne fereşte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Ică! Pentru orice eventualitate, am făcut rost de un stilou. După cum se observă, are tot formă de săgeată.

      Ștergere
  5. La multi ani don" Biliuta !
    Tare ca deobicei !! Cred ca voi copia si eu ..ceva ! Rezolvam noi cumva!!

    RăspundețiȘtergere
  6. TOP GUN
    La multi ani,sa ne rasfeti cu scrierile tale si toate muzele sa te inspire numai pe tine ,spre disperarea rautaciosilor! A m glumit si eu !Sa fii fericit,sanatos si mai ales iubit!Inspiratie divina si dragostea sa te urmareasca peste tot!!!!!!!
    Weekend racoros si petrecere frumoasa Pestisorule!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc din inimă! Eu nu sunt egoist. Muze sunt pentru toşi, slavă Domnului!

      Ștergere
  7. Sfântul Ilie e în top,
    Și sus în cer și pe pământ
    Și-a cumpărat, mai nou, laptop
    Să-și laptopească-al său cuvânt.

    Că vrea să îl afurisească
    Pe diavolul cel suspendat,
    Și-ar vrea să-l referenduiască
    Intreg poporul, revoltat.

    Dar de n-o fi aghiazma bună
    Și o să scape Necuratul,
    Aruncă cu laptopu-n lună.
    Iertat să-i fie-atunci păcatul.

    Fără laptop, în mare grabă,
    Va trece la condei ori pană.
    E ca și cum ar vrea o babă
    Când a gustat dintr-o codană.

    Eu zic să îți păstrezi pixelul,
    Și să nu-l dai pe călimară.
    Chiar dacă nu scăpăm de Chelul,
    Măcar îl facem de ocară.

    Dacă o păcăli poporul,
    Cum a făcut-o și-altă dată
    Nu are rost, ca pentru Chiorul,
    Să iei o babă-n loc de fată.

    Și dacă tot e ziua-n care,
    Îți spunem,- La mulți ani, Ilie!
    Fă o minune, nu prea mare,
    Dă-ne o ploaie pentru vie.

    Iar la final, un sfert de ceas,
    Ogoaie setea ce ne piere.
    Cui iese-n ploaie, cu un vas,
    O răpăială dă, … cu bere !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O misiune cam greoaie
      mi-a revenit, căci, în zadar,
      am căutat apă... de ploaie.
      Să-mi fi făcut un şpriţ, măcar.

      Ștergere
  8. Iliuţă, cel cu laptop şi călimară,
    Ce-ai zice dacă ţi-aş ura,
    Un sincer "La mulţi ani", de ziua
    Sfântului care ne mai plouă prin cămară?...

    Dar cum sărbătoarea a trecut,
    Eu trezindu-mă cam târziu,
    Alături de-acest "La mulţi ani" tardiv,
    Mă mai rog să ţi se-mplinească şi-o dorinţă.
    O dorinţă mică, fără mult tamtam şi fără stagiu,
    La apropiatul referendum, un mic naufragiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De-o fi să fie naufragiu
      Pe 29 ale lunii,
      Se vor găsi unii, nebunii,
      Să spună că n-a fost... sufragiu.

      Ștergere
  9. @ ILIE,
    Te-am sunat de ZIUA Ta și-a Sfântului ILIE
    Dar telefonul a făcut doar „ bang ” !
    Îți scriu acuma cu-aceeași mare bucurie
    Și-ți spun cu mare drag
    La Mulți Ani ILIE !
    Alioșa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Telefonul meu chiar a făcut "bang", pentru că l-am scăpat când am vrut să răspund. Neînregistrându-se numărul de la care am fost apelat, nu am ştiut cine m-a sunat. Acum ştiu şi îţi mulţumesc.

      Ștergere
  10. Ţara

    (după George Coşbuc/ Vara)

    Un bourean, cu nas pe sus,
    Într-o prostească prosternare,
    Iubea Băselu la apus,
    La sediu-n bluze albastre dus -
    Un piticot pârlit de soare
    Pe dărâmarea Ţării pus!
    Şi ca un iz de căcăstoare,
    Un damf de prune şi venin
    Oprea şi păsări zburatoare
    Şi tot vazduhul era plin
    De corul lui de bocitoare.

    Cu rânjet hâd, de bourete,
    Dădea cu limba pe pământ -
    Iar nara-i fremăta cu-avânt,
    Ca-n budă, dupa un vesel vânt:
    Băsescu, opere complete.
    Săltându-le albul veşmânt,
    Un bourean şi monici bete
    Vor toţi acum să cânte-n cor
    Că-şi joacă libertatea lor
    Şi-a PDL-lului secrete.
    Fug iar ca dracu' de popor
    Şi-n găuri s-ar ascunde-n cete!

    Voi râde tare fericit,
    Căci răsuflarea-ţi de jivină
    În 29, s-a oprit,
    Oricât de-adânc te-ai fi pitit,
    Băsescu, tu, într-o latrină,
    Cu ochi saşii, zâmbet tâmpit!
    Mi-e inima de bucurie plină,
    Din ea vor învia mereu
    Ai mei, si-o să renasc şi eu!
    E vară, dar şi Ţară-i plină,
    Iar Ţara e mormântul tău,
    Când vei pleca, va fi Lumină!

    RăspundețiȘtergere
  11. LA MULTI ANI de "Ziua presei militare",Iliuta!
    Tie, si tuturor fostilor tai colegi prezenti sau nu prin blogosfera, dar si "activilor" dedicati acum acestei complicate meserii,toate urarile de bine!

    RăspundețiȘtergere
  12. Băsescu, critici dure din partea analiştilor americani
    Lucian Negrea / 25 Jul 2012 11:29 Salveaza PDFPrintEmail2 comentarii129 accesari
    Traian Băsescu a încercat să ducă lupta pentru supendare în afara graniţelor României. Imediat după supendare Băsescu şi PDL s-au folosit de toate canalele pentru a informa, în viziunea proprie, ceea ce se întâmplă în România. Analiştii de la Centrul pentru Progresul American au realizat o analiză prin care contrazic toate argumentele pe care le-a invocat Băsescu în Europa. Centrul pentru Progres American notează că suspendarea lui Băsescu este constitţională şi remarcă eforturile lui Ponta de a menţine un echilibru cu instituţiile internaţionale în timpul acestei crize politice.

    “Băsescu s-a confruntat cu acuzaţii de corupţie, fraudă electorală şi încălcarea flagrantă a Constituţiei de când a devenit preşedinte în 2004. Băsescu a fost pus sub acuzare, dar a fost apărat de ministrul Justiţiei de atunci, Monica Macovei”, notează analiştii americani.

    “Băsescu a devenit extrem de nepopular şi încearcă cu disperare să reînvie capitalul său politic şi a încercat cu disperare să implice instituţiile statului în favoarea sa. Românii şi-au pierdut încrederea în preşedinte după e acesta a anunţat măsurile de austeritate şi a avut o seri de încălcări grave ale Constituţiei”, mai notează analiştii de la Centrul American pentru progres.

    Analiştii mai notează şi faptul că Băsescu are o luptă personală cu premierul Victor Ponta. Ei notează că în timp ce Băsescu caută să-l decredibilizeze, Ponta a luat o serie de măsuri economice apreciate la nivel european. “În paralel, noul prim-ministru a promis să crească salariile bugetarilor şi a luat decizia ca pensionarii să primească înapoi banii sustraşi ilegal”, se notează în analiza specialiştilor americani.

    Vezi aici întreaga analiză.

    RăspundețiȘtergere
  13. “Am discutat cu un parlamentar USL care imi spunea ca ei sunt linistiti pentru ca musiu Crin va ramane la Cotroceni pentru ca “avem un plan beton”, care spune asa: Traian Basescu o sa cada in capcana USL, dupa ce impreuna cu PDL a decis marti boicotarea referendumului pentru demiterea presedintelui din 29 iulie 2012. Daca referendum-ul nu e valid (“cvorum” de jumatate plus unu din numarul de persoane de pe listele electorale), nu poate produce efecte juridice si nu schimba nimic situatia actuala, adica se mentine suspendarea lui Traian Basescu printr-o hotarare pe care o va vota actuala majoritate USL din Parlament! Asta pana se va hotari cu DA sau NU asupra demiterii, demitere care nu poate opera in lipsa unui NOU referendum se va organiza odata cu alegerile parlamentare…”, scrie Urban pe

    RăspundețiȘtergere