vineri, 26 iunie 2015

Cântecul premierului

(după George Coșbuc)
În spitale, doctori, ioc,
Căci, făcându-și semnul crucii,
Și-au zis atunci hăbăucii:
- Hai să o luăm din loc!
Nu e rost de stat în țară,
Să ne facă de ocară
Marinarul și-alde Boc...
Și de-atuncea, ce să vezi!?
Când te poartă interesul,
Mergi la doctorii cu fesul,
La genunchi să te tratezi.
Important să ai parale,
Că găsești la turci spitale,
Cum nu poți nici să visezi.
Și vă spun, să știți ți voi,
Sunt giugiuc pe-aici băieții,
Nu hapsâni ca turcaleții
Ce veneau la noi, puhoi,
Și bătându-i bine, vere,
Luau aur, grâu și miere,
De-i lăsau pe-ai noștri goi.
Câte-un Vodă haidamac
Îi prindea la-nghesuială
Și, luându-i la cafteală,
Le venea și lor de hac,
Că-și pierdeau turcii șalvarii,
Dar și, cariați, molarii
Într-un nu știu ce bulhac.
Într-o zi (acu-i acu!),
Cum eram, în mare grabă,
(De plăcere, nu cu treabă),
Ca și Putin, la Baku,
Am prins în urechi o șoaptă,
Undeva, în partea dreaptă:
”Mergi la Istanbul și tu?”
Fără niciun preambul,
Direct, pe nepusă masă,
Mă chema la el acasă
Erdogan, la Istanbul.
Când am vrut, ca tot ghiaurul,
Să-i pup dreapta, cea cu ghiulul,
M-a oprit: ”Destul! Destul!
Vreau în avion să urci
Cu soția ta mai iute,
Dacă vrei la Putin, du-te,
Dar cu el să nu te-ncurci,
Căci, ți-o spun pe aia dreaptă,
Mâine-n Istanbul te-așteaptă
Douăzeci de medici turci!”
I-am răspuns: ”Fugim! Fugim!,
Dar aș vrea să știi matale
Că rahat și baclavale
Nu mănânc, că-s la regim.
Asta-i singura doleanță,
Că fac sport de performanță”.
”Mănânci bio? Aferim!”
Și-au sărit turcii cu tot
Ce aveau la îndemână,
Astfel că-ntr-o săptămână
Mă-ntremai, însă socot
Că nu-i bine să fac pasul
Către țară, fiindcă sasul
Îmi dă sigur peste bot.
.........................................
Acest cântec îl făcui
Eu, numitul B. Ilie,
În umila mea chilie,
Și gândeam: Tu râzi și spui,
Dar mergi tot adus de spate!
Las` că vine Ponta, frate,
Și-o să iau bastonul lui!
BULHÁC s. v. băltoacă, mlaștină, mocirlă, smârc (DEX)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu