sâmbătă, 4 februarie 2012

Manifestul Pieţii


(după „Cântecul redutei”, de George Coşbuc)

Treaba-i groasă, alelei!
Uite-i, mă, başibuzucii,
S-au gândit să-i dea papucii,
Negreşit, şi dumneaei,
Doamna de la Dezvoltare,
Care a păpat, se pare,
Miliardele de lei.

Strâng băieţii şi opinci,
Şi ghetuţe scâlciate,
Galoşi, cizme aruncate,
Putrezind printre popinci,
Gumari, ce-i poartă săracii,
Strâng, în Piaţă, ciumpalacii,
Hotărâţi s-o prindă-n clinci.

Un galoş, egal un vot,
În „Manifest” se arată.
Mahalaua-i supărată,
Cum se vede, rău de tot.
Dârdâiesc din dinţi, mă, vere,
Cei aflaţi azi la putere,
Însă nu de frig, socot.

Într-o zi - alt vicleşug -
Dete Boc porunci să-i puie
Un scăunel, să se suie
Şi să spună că-i belşug
În ţară şi să anunţe
Că mai dă nişte grăunţe
Boilor scăpaţi din jug.

Strigă viermii: „Ciocu` mic!
Păstrează-ţi cei cinci la sută,
Că-s buni banii pentru tută,
Să-i cheltuie pe... nimic.
De nu vin la licitaţii
Verişorii sau cumnaţii,
Să-i deie unui amic!”

E un ger, de-ngheaţă mucii,
Vremea e de stat în casă,
Ciumpalacii nu se lasă,
Se fac gheaţă vălătucii,
Când lozincile îşi strigă,
Iar pe Nuţi o intrigă
Că vor să îi dea... papucii.

Ilie Bâtcă

6 comentarii:

  1. Să mai spună cineva că nu ar fi adevărată vorba c ”nimic nu este întâmplător”- tocmai am lansat o invitație la croșetat papucei. ( de casă)

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2012/02/nici-nu-stii.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O posibilă explicaţie:
      "Votează împotriva corupţiei şi dă-i papucii Elenei Udrea, eveniment de colectare a papucilor uzaţi pentru «sinistrul» Dezvoltării Regionale şi Turismului"
      Scris pe o foaie A4, manifestul invită la un "eveniment de colectare a papucilor uzaţi pentru «sinistrul» Dezvoltării Regionale şi Turismului".
      "Manifest
      Eveniment de colectare a papucilor uzaţi pentru «sinistrul» Dezvoltării Regionale şi Turismului.
      Ne-am săturat de vorbe goale, de subdezvoltare generalizată şi de «cocoşi» opulenţi!
      Nu ştim prea bine ce vrem, dar ştim foarte bine ce nu vrem!
      Şi nu o mai vrem pe Elena Udrea!
      Am dori să ştim dacă noi, ăştia de aici din Piaţă, însemnăm mai mult decât nişte cuburi de gheaţă pe fundul unui pahar de whisky.
      Am dori să ştim că arbitrul-jucător ne înţelege şi ar face orice ca să-şi conserve căldura şezutului în iarna asta friguroasă.
      Români, veniţi şi votaţi plecarea Elenei Udrea!
      Un papuc, o opincă, o cizmă, un pantof, o sanda, o gheată, un şoşon, un galoş sau un gumar, cu cât mai multe încălţări, cu atât mai multe voturi!
      Avem nevoie de un milion de voturi pentru ca petele portocaliu-maronii să dispară din dezvoltarea regională.
      "Votarea" va dura o săptămână iar data la care va începe este duminică, 5 februarie. Punctul de colectare este chiar rondul de la Universitate.
      Votează împotriva corupţiei şi dă-i papucii Elenei Udrea!".

      Ștergere
    2. Intru si eu.Dar de, ca militar eu nu am papuci. Mi-au ramas insa nefolosite aproape o pereche de cizme. Ii dau doamnei Udrea una, o cizma, dar nu sa o gonesc ci sa o ajut sa faca un pas inainte. Daca strange din ... poate chiar doi .

      Ștergere
    3. Marine,
      Cred că în "Manifest" se zicea ceva şi despre cizme. O să mă interesez şi te anunţ. Eu, după ce am ajuns "activist", nu le-am mai păstrat. Mi-ar fi prins bine acum...
      Toate cele bune!

      Ștergere
  2. Dacă mi-ați adus doi musafiri la șezătoare, sper să-și găsească papucii potriviți!
    Și să-i asorteze în funcție de circumstanțe!

    RăspundețiȘtergere