vineri, 10 februarie 2012

Declaraţie de avere




Cu întârziere declar (şi iertare îmi cer!)
că-n seifuri, la bănci, nu am niciun ster
de Euro, pământ nici atât,
doar praful ce mi se insinuează în gât
din gropi botezate cu nume de stradă,
orătănii nu am, nu am nici ogradă
la Corbu, la Breaza, Snagov sau aiurea,
un copac nu am, măcar, din pădurea
ce se distruge, după veacuri şi veacuri,
n-am iahturi, nici voie nu am, azi, pe lacuri
să prind un biban, un caras, o plătică,
un peşte, oricare, căci alde Mitică
stăpâni sunt în ţară, acum, peste toate,
n-am marmură, aşa că palate
nu-mi pot înălţa, la poale de stâncă,
n-am aia, n-am aia, mă mir cum de încă
mai am, ca şi alţii, atâta răbdare
s-aştept o minune, s-aştept o schimbare,
nici vilă, pe plaja de vis din Miami,
nu mi-am cumpărat, cu bani de la mami,
pe care aceasta i-a strâns de prin piaţă,
vânzând, la tarabă, ridichi şi verdeaţă,
nu am o epavă, rămasă din flotă,
din banii pe-aceasta să-i fac fetei dotă,
dar pot, fără teamă, să-mi urlu năduful,
văzând cum prosperă săracii cu duhul
ajunşi să conducă poporul sărman,
odraslele celor cu extra-viran,
pe care-l măsoară cu tona şi cubul...
Când, oare, şi cine va strânge şurubul?


Ilie Bâtcă

7 comentarii:

  1. TOP GUN
    PESTISORULE,SAU FLORICICA DE CIRES,
    Pai ,tu asa te lauzi,????/pai 'gagica' pe care-o vei primi in dar,(de la Odorica)daca afla ca tu esti sarac lipit,Pestisorule nu te vad bine!!!!!Hai ,c-am glumit nitel,stai linistit te alege doar ptr.sarmul personal!!!!!!
    Vezi ,daca n-am intrat in politica imediat dupa '90,eram acu' si politicieni de 'Vaza,'pardon de varza,eram si bogati si cu vile la Miami!!!!!!A,tineri nu eram ,ca cei din guvern,dar eram intelepti,inteligenti si frumosi sufleteste ,adica totul la superlativul absolut !!!!!!!
    WEEKEND EXCEPTIONAL SI ,SA FII IUBIT!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ne-am orientat, asta e! Poate la următoarea...
      Mulţumesc pentru urări! La fel şi ţie!

      Ștergere
  2. Nene Biliuta, vere,
    hai sa ne luam de mana
    amandoi fara avere
    amandoi cu stop pe frana.
    Hai sa facem o fratie
    sau ma rog un ONG
    Doi loviti in scafarlie
    Doi boemni doar tu si eu.
    Sa ne juruim pe blog
    Sa ramanem tot asa
    si sa ne lasam zalog
    ritmul meu si rima ta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragul meu, aşa să fie!
    Eu semnez,
    Bâtcă Ilie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt mult mai bogat ca voi.
    Averea mea-s copiii, doi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În privinţa copiilor, şi eu sunt bogat, Ică. Tot doi am şi eu. Dar, dacă nu am avut... flotă, nu am, pentru fată, dotă.

      Ștergere
    2. Să-ţi trăiască, să ne trăiască!

      Ștergere