joi, 1 decembrie 2011

Dăinuire


Stâncile ne-au dat tăria
şi stejarii semeţia,
ne-au dat apele doinirea
şi cerul nemărginirea,
frunzele ne-au dat fiorul,
ne-a dat ciocârlia zborul,
linişte ne-a dat câmpia,
ne-au dat munţii veşnicia.
De la tot ce-avem în ţară
am luat câte ceva,
altfel, vatra milenară
astăzi nu ne mai avea.
Mâinilor le-am dat putere,
lacrimilor mângâiere,
le-am dat florilor culoare,
bobului din brazdă, soare,
am pus miere în cuvinte,
vise-n mersul înainte,
în copii am pus iubire
şi în fapte nemurire.
În tot ce-am durat prin veacuri,
sufletul ni l-am zidit,
pe aceste vechi meleaguri,
altfel n-am fi dăinuit.

LA MULŢI ANI, ROMÂNIA!

7 comentarii:

  1. Purtăm în suflete comori-
    Smerenia din rugăciunea sfântă,
    Sărut matern pe ochi, pe tâmplă-
    Suntem un neam de luptători!

    LA MULȚI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  2. Suntem români,şi oameni deci
    Si-avem in suflet omenia
    Suntem români, iar România
    Va fi a noastră veci de veci!

    RăspundețiȘtergere
  3. TOP GUN
    PESTISORULE,
    Ca de fiecare data,esti la inaltime,versurile emotionante m-au sensibilizat si pe mine,eu doar o zi ,adica pe 1 decembrie sunt mandru ca-s roman si doar in tara mea!!!!Am ramas socat ,la emisiunea lui Maruta ,pe PRO TV,la Venetia ,cei trei olteni,Enceanu,Matu Stoian si evident Maruta,luau interviuri diversilor oameni de diverse nationalitati.Un avocat italian,vorbea perfect romaneste,si-l intreba Maruta, ce parere are despre Romania!!!!!Ce crezi ca a raspuns????
    Citez:"Acolo unde se termina LOGICA,incepe ROMANIA!!!!!!Deci,suntem perceputi ca o natie de infractori,derbedei,golani,crezi ca este cazul sa facem eforturi sa le demonstram contrariul??????Eticheta e deja pusa,d-aia nimeni nu da doi bani pe noi!!!!!!
    Poate rasare soarele si pe strada noastra!!!!S-auzim de bine,weekend excelent tuturor!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da ai foarte mare dreptate!!!!
      Am vizionat si eu aceeasi emisiune, si am ramas blocat la auzirea acestui citat.
      Cat ADEVAR??!!, si ce lovitura a primit poporul nostru.
      Am fost intrebat ce a afirmat individul, de am ramas asa fara zambet, dintr-o data,(eram la o petrecere mica; mica, intre colegi)....
      Am rosit in obraz,si le-am tradus!!!

      M-am gandit mult la acea afirmatie rostita de un om probabil destept,si cultivat,...apoi am uitat, mi-am facut sarbatorile acasa langa familie,... si acum de trei sau patru zile se bat pe strazi pentru nu stiu ce Basescu!!!

      Nu e bine ,si asa avem destule bube-n cap!!!

      Ștergere
  4. Am tot încercat să-mi așez gândurile în ordine, să analizez, așa, pentru mine , ziua de 1 Decembrie.
    N-am reușit- toate sunt de-a valma- atâta strălucire, la paradă, apoi înghesuială , huiduieli, coate în coaste, pentru o porție de fasole și o țuică fiartă,cheflii și mizerie pe străzi.
    Am primit , totuși, un dar frumos- o interpretare absolut extraordinară a ”Simfoniei destinului„, sub bagheta magică a unui dirijor extraordinar, un muzician vrăjitor, cu un uriaș palmares- Cristian Sârbu, invitat să conducă orchestra Filarmonicii noastre, în seara de 1 Decembrie.
    Pentru mine este un semn că tinerețea are șanse reale în țara noastră!
    Sunt optimistă!

    RăspundețiȘtergere