marți, 19 februarie 2013

Dialoguri absurde

„Am convingerea că ştiţi la fel de bine ca şi mine ce am făcut şi ce nu, când v-am făcut să fiţi mândri de mine sau unde am greşit. Am învăţat de la dumneavoastră şi am făcut tot ce mi-a stat în pricepere să dezvolt sectorul 5, ca un proiect personal, ca pe propia mea casă”. Cam aşa se încheie scrisoarea, întinsă pe două pagini format A 4 , care însoţea înştiinţarea de plată pentru impozitul pe acest an pe clădiri şi autovehicule. Nu ştiu cum arată casa lui Vanghelie, semnatarul respectivei scrisori, dar sectorul 5 arată rău, aşa că, după citirea scrisorii, nu am mai stat o clipă pe gânduri şi am dat fuga la CEC-ul din Cotroceni, acolo unde, de ani de zile, îmi pun eu răbdarea la încercare privind aşteptatul la coadă. Şi, slavă Domnului!, am făcut oarece progrese, ajungând astăzi să stau doar două ore într-un picior, pe treptele până la etajul doi, pe celălat neîndrăznind să-l pun jos, de teamă ca nu care cumva să mă calce pe el vreunul dintre fericiţii care coborau scările, după ce-şi achitaseră dările către stat. Hotărâţi, ca şi mine, să-l ajute, din puţinul lor, pe Vanghelie să facă „tot ce îi stă în pricepere” pentru a scoate odată sectorul ăsta la lumină, probabil că aceştia veniseră la CEC cu noaptea în cap.
Auzind eu de la unii, destui, care coborau scările, că au stat degeaba, ceasuri întregi, la coadă, pentru că înştiinţarea de plată trebuie actualizată conform reglementărilor în vigoare privind „indexarea” impozitelor pe terenuri şi clădiri cu 16%, nu am vrut să mă dau bătut şi, ajungând în faţa ghişeului, nu am mai adoptat alura unui cetăţean european, ci pe aceea a unui cetăţean... turmentat. Că doar nu aveam nimic de pierdut. În afară de timp. Dar ce mai contau câteva minute, pe lângă orele deja pierdute!
- Ne pare rău, mi-a zis funcţionara, după ce i-am înmânat înştiinţările de plată, dar trebuie să mergeţi la „Kogălniceanu”, să vi le actualizeze!
- Pardon, zic eu, păi cum să merg, domniţă, la Kogălniceanu, că ăsta, care zise, pă 9 mai 1877, în Camera Deputaţilor pă care, mai târziu, a moştenit-o Roberta Anastase, că „suntem o naţiune de sine stătătoare”, muri, săracu`, în toiu` verii, prin 1891...
- Dumneata ai chef de vorbă?!, mi-o tăie brusc funcţionara. Altul la rând!
- Staţi, domniţă, că mai am de plătit şi o amendă. Io am „transversat” strada reglementar, dar un poliţist dat dracu` o ţinu una şi bună că am încurcat circulaţia...
- Aţi TRAVERSAT strada regulamentar...
- Aşa e! Da` dumneavoastră de unde ştiţi? Eraţi prin zonă?
- Nu, dar corect aşa se zice!
- Cine zice?
- Nu zice nimeni! Aşa se spune corect.
- Corect! Şi eu ce fac cu amenda?
- Păi, dacă nu aveţi dovada, nu puteţi să o plătiţi!
- Da` impozitul? Impozitul pot să-l plătesc? Că am dovada...
- V-am mai zis! Mergeţi la...
- Ştiu! Merg la... Kogălniceanu. Ăla care a zis „La legi noi, oameni noi...”

5 comentarii:

  1. TOP GUN

    PESTISORULE,
    Asadar si prin urmare noroc, ca precizasi despre ce scrisorica-i vorba !Am senzatia ca nu-i vorba despre vreo scrisorica de amor pierduta....la ce noroc ai tu! Deci ,edilul Marean ,isi facu timp sa va abureasca epic cu realizarile si apoi s-o arda cu instiintarea de plata !Bag seama ca Marean a facut o pasiune ptr.tine si invers si ce si-a spus, (parafrazand un celebru scriitor) :’Adevarata dragoste te strange de gat ,nu te impinge la triade" ‚vezi ce regie,(?)(ce consilieri are!)...el, tu si functionara,(teza,antiteza si sinteza )Ha,ha,hi,hi!Mi te si inchipui, cu aerul tau serios si teatral ,cum ai facut-o de comanda pe biata functionara,care credea ca faci misto de ea!
    Lasand gluma la o parte,de ce-ti pierzi vremea la ghiseele patriei?Ai timp destul pana-n martie, s-apoi nu e reducerea asa mare ,daca faci plata in avans a taxelor, incat sa merite timpul,stresul,banii si dialogurile absolut absurde!....doar daca ,iti face placere sa socializezi cu 'flora si fauna' patriei .!
    SA FII IUBIT SI SA AI O ZI MINUNATA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e vorba se amărâta aia de reducere! Nu asta mă mână pe mine în luptă. Treaba este că, dacă nu plăteşti până la 31 martie, încep să curgă penalităţile. Lucru pe care nu-l înţeleg. Dacă plătesc până la 31 martie, primesc un bonus, dacă trec dincolo de această dată, se pune statul pe mine cu penalizări. Şi de-ar fi numai atât! Dar trebuie să mai stau la o coadă, la Secţia financiară, pentru alte hârtii, că alea de la Vanghelie nu le mai ia nimeni în seamă. Încurcătură mare, zău aşa!

      Ștergere
  2. TOP GUN
    PESTISORULE,
    Secret de secret:Marean Vanghelie,primarele care este ghici,ghicitoarea mea e-n zodia ....pestilor,asadar .....sa mai continui(?) sau e evidenta iubirea tu si el =LOVE!!!!!HA,ha!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru informaţie. Nu ştiam. Poate îi trimit şi eu nişte gânduri! Nu p-alea adevărate!

      Ștergere
  3. TOP GUN
    Pestisorule,
    Sa presupunem ca sunt mai tare la calcule ,te asigur ca atunci cand vine vorba sa platesc la 'bagabontii' astia de la stat,calculez si-n dunga si pe bie!Iti garantez ca penalitatile nu sunt mari ,nici dupa 31 martie ,ai timp pana-n martie,daca pui banii astia la banca in cont,dobanda e mai avantajoasa decat penalitatea,sau iti cumperi ceva folositor,iti satisfaci un moft,ceva dar, nu le da banii inainte, sa se foloseasca astia de ei ,never for ever!S-apoi, am impresia ca poti plati semestrial sau trimestrial fara penalizari,a, deci daca-i 31 martie e trimestrial!Domeniul asta cu taxele si impozitele, e apanajul consoartei....se-ntelege ca eu dau banii pe altele..diversele cumparaturi si mici mofturi ale familiei!

    RăspundețiȘtergere