marți, 26 iunie 2012

Domnul şi sfetnicii


(după Dimitrie Bolintineanu)


Într-o sală-ntinsă, dezbrăcat de haină,
Îşi aşteaptă domnul sfetnicii de taină.
Când şi Lăzăroiu apare, agale,
Face semn să toarne whysky în pocale.
Sala este plină, toţi, în aşteptare
Să-şi audă domnul, ard de nerăbdare.
După ce mai soarbe înc-o-nghiţitură,
Domnul se ridică, cu o icnitură,
Şi, dregându-şi glasul, cu o hăhăială,
Astfel le grăieşte celor strânşi în sală:
- „Feţii mei, în urmă cu vreo două ore,
Mi-a trimis depeşă Ponta, zis Dottore,
Cum că-mi interzice să merg la Bruxelles,
C-a decis Divanul să meargă doar el,
Însoţit de Marga, dregătorul care
De trebi din afară chiar că habar n-are.
Ceea ce-mi impune e o blasfemie!
Cum să mi se-ntâmple asta tocmai mie?
Îmi trimite vorbă Ponta că va cere
Celor de la grajduri, niciun cal putere
Să nu am la poartă, necum herghelia
Cu care dorisem să-mi transport solia”.
La aceste spuse, toţi se înfioară,
Vorbe de ocară, de pe buze, zboară:
- „Nu se poate, Doamne, ca un copilot
Pe care, la curse, nu dau niciun zlot,
Un copist din ăia ce, în tinereţe,
Faim-a vrut să-şi facă din letopiseţe,
Astăzi, când se vede sus, pe metereze,
Să steie-înainte-ţi şi să te-ncontreze.
Dacă, în solie, tu vei vrea să pleci,
Noi vom scoate, Doamne, spadele din teci
Şi, ca să-ţi deschidem cuvenita cale,
Celor ce te-atacă le vom da la gioale!”
Domnul se îndreaptă iute către ei:
- „Aşteptaţi sentinţa, totuşi, feţii mei!
Ca să le pun contre acestor lichele,
Mi-a dat Angelescu nişte tinichele
Ce le-am prins eu însumi juzilor, de robe,
Astfel ca, prin tainiţi, să-mi găsească probe
Cu care pe Ponta să îl dau în gât.
Umpleţi-mi paharul! Pentru azi, atât!

3 comentarii:

  1. Pentru că m-ai lăsat mut,
    O să iau, cu îm prumut,
    Nişte vorbe, nea Ilie,
    Şi îţi zic: „Halal să-ţi fie!”

    Parai Pan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea, neică Parai,
      Să fi rămas fără grai,
      Fiindcă nu mai e de trai
      Cu acest despotic... crai.

      Ștergere
  2. FASCISMUL ROMAN ANTI ROMAN TREBUIE OPRIT !
    New York Magazin
    Domnule redactor Culian
    Asistam la o contralevolutie. Elita tarii se ridica impotriva interesului si
    nazuintele Romaniei. Mii de intelectuali se ridica in apararea celui mai sinistru personaj imaginabil seful ICR, Horia Patapievici.
    Nu noi am creiat acum patru ani celebrul scandal ICR New York. Scandalul
    este continuu si este creiat de o banda anti culturala si anti romaneasca asezata
    in fruntea culturii....sau mai precis in fruntea anti culturii.
    Cel mai grav este faptul ca am fost tradati. Ponta si noua putere in loc sa-i arunce la lada de gunoi sa hotarat sa lase conducerea ICR neatinsa.
    Umilirea celor putini si cinstiti continua.
    Pentru prima data in istoria politica asistam la un fenomen nou cu totul inedit. Romanii se ridica impotriva lor insasi. Clasa politica aliata cu elita intelectuala se infasoara cu drapelul antinational sfaramand cu furie tot ce au creat generatile precedente. O natiune intreaga refuza sa se uite in oglinda fiindu-i rusine sa fie roman. Desfintarea culturii nationale este institutionalizata, devenind politica de stat. Eminescu este daramat, limba romana este considerata un pericol, iar folclorul uitat cu desăvarsire. Noua inchizitie lustruieste catusele. Cei care se ridica impotriva noului tip de fascism sau au putina demnitate, sunt declarati nebuni de legat .Ei trebuie desfiintati” Nu intamplator conducatorii acestui fascism sint grupul de intelectuali antiroman din lurul presedintelui Basescu .........
    Suntem putini dar multi la New York. La fel ca acum patru ani trebuie sa uitam ce ne
    desparte si sa ne unim fortele. Sper ca intelectuaiii si oamenii de bine din tara si din diaspora sa ni se alature.
    Fascimul roman anti roman trebuie oprit !
    http://devanewyork.blogspot.com/
    Robert Horvath Deva cineast New York

    RăspundețiȘtergere