miercuri, 13 aprilie 2011

Goarna pe uliță

(după George Coșbuc)

A-nceput deja să cadă
câte unul cocoţat
în vreo funcţie la stat,
dar mai sunt puşi o grămadă
pe furat.
Peste tot te înconjoară
mafioţi autohtoni,
unii hoţi, alţii "baroni",
ordinea n-ai cum, în ţară,
s-o răstorni.

Foşti miniştri, actualii,
slabi de înger, tari în falcă,
vrând să prindă câte-o halcă,
peste pradă, ca şacalii,
astăzi calcă.
DNA-ul tot "asudă"
după marii răpitori,
dar în plasă, prinsă-n sfori,
scoate numai caracudă.
Râzi de mori.
E tot criză, dar e bine,
unii ne vorbesc de boom,
Vântu-i împăcat acum,
cu mascatul ce se-aţine
peste drum.
Fel de fel de piticanii
peste ţară vin ciopor
şi, vorbind despre POPOR,
ne fac legi şi fură banii
tuturor.
Se vrea unul primministru
(ăsta e un fix al lui
ce-i stă-n creier, ca un cui),
dar nu-i bun nici de vagmistru
să îl pui.
El e moţ, precum se vede,
tac-su l-a trimis prin sat,
de copil, la semănat
şi cosit, de-aia se crede
că-i bărbat.
De atunci o ţine langa
că e mare... cocoşel,
că nu-i nimenea ca el
şi gata-i să scoată spanga
de mişel
Cei care şi-au dat obolul
la partid şi nu încap
în Guvern şi-o iau în cap
şi-şi asumă cu toţi rolul
de satrap.
Într-un filmuleţ răsare
un copil al nu ştiu cui,
că-i lovit înclini să spui,
dar, din pixeli, nu apare
vreun cucui.
E lovit, precum se vede,
de nenea-n portocaliu,
aş putea să pun pariu,
chit că mulţi români vor crede
că-s saşiu.
O fi fost bărbatul „turtă”,
o fi fost băiatul rău
şi, lăsat de capul său,
a-ncasat una, dar scurtă?
Nu ştiu, zău.
Vine-o blondă la B 1
şi îi ceartă pe acei
ce au prostul obicei
să îi critice preabunu`
şef al ei.
S-oţărăşte rău cadâna,
ca pe uliţă-n Pleşcoi,
şi-n lupta cu de-alde noi
gata e să pună mâna
pe furcoi.
Alta-n Parlamentul ţării
(o duduie fostă miss)
o hoţie a comis.
O credeam mai acătării,
dar s-a zis!
Nu mai cred în ea de-acuma,
în pedelişti nici atât,
că-mi stau ca broscoiu-n gât.
Vor să se-ntreacă cu gluma?
N-au decât.!
Au făcut-o iar de oaie,
ca-n atâtea alte dăţi,
şi-au văzut românii toţi
cum te fură de te-ndoaie
aceşti hoţi.
Nu e chip să-i faci cu buna
să priceapă rostul lor,
ba, ne iau peste picior
când îi prindem cu minciuna.
Treaba lor!
Poate ne-om uita învăţul
de-a fi paşnici, din străbuni,
şi-i vom trage de perciuni
sau ne-om repezi cu băţul,
ca la câini.


Ilie Bâtcă  

7 comentarii:

  1. M-ai surprins cu postarile la Marcus si nu m-am abtinut sa nu "ripostez". Un inceput foarte bun.
    Pentru ca la postare sa-ti apara numele activ pentru accesul la blogul tau, pozitioneaza-te pe blogurile pe care le vizitezi si, la persoane interesate, apasa butonul "Urmariti" (Google Friend Connect)si apoi vezi ca butonul >urmariti acest blog in mod public < sa fie activ si apoi apesi butonul >urmariti acest blog< si apoi > terminat<. Incearca la mine prima data sa vedem cum merge.
    Despre calitatea parodiei, ramane cum am stabilit.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Simpatică" adaptarea/alegoria după George Coşbuc...Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţumesc pentru aprecieri. Am trecut şi eu într-o scurtă vizită. Felicitări pentru blog. După ce mă voi organiza puţin, voi poposi mai mult. Aseară am trecut pe la Marcus şi am dat acolo peste Ică. Ne-am "duelat" puţin şi nici n-am observat când a trecut timpul.
    S-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc pt. urare...cât despre blog-ul meu...din "motive de activităţi" nu am timp să-l "ţin la curent". Citesc cu plăcere blogurile prietenilor V. Burcu, Neacşu, Cezar, Ică...şi acum de curând şi pe cel al domniei tale.
    Încă odată felicitări pt. originalitate şi mult succes în continuare!
    Cu stimă

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutare biliuta! Am trecut sa-ti spun ca te-am gasit la "persoane interesate". La Marcus n-ai reusit sa te loghezi? Ca am vazut acum un comentariu de-al tau, si tot fara link, iti aparea numele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Păi dacă Marcus ţine ascunse "persoanele interesate"?! Eu la cine să mă interesez cum să dau de ele?

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna dimineata, Ilie!
    Ca sa -ti activezi numele la postare la un blog care nu este "furnizat" de Google, (cazul lui Marcus), trebuie ca, inainte de postare, sa completezi campul "pagina web", cu adresa ta de blog. Incearca deocamdata, asa si mai vedem.
    Toate bune!

    RăspundețiȘtergere