sâmbătă, 4 august 2012

Cioara şi vulpea

O cioară săracă
şedea pe o cracă,
mulţumită, nevoie mare,
că făcuse rost de mâncare,
o bucată de caş pe care oierul
o aruncase, odată cu zerul.
Cumătra vulpe, flămândă,
sătulă de statul la pândă,
mai, mai să dea în turbare,
văzând că orice încercare
de a o face să vorbească,
pe limba ei păsăreasca,
nu dădea rezultate.
- Vai, fato, se poate
să ai un aşa ten
cum, poate, doar La Fontaine,
cu pana lui, l-a zugrăvit,
şi să nu scoţi măcar un... ciripit?!
Cunoscând, însă, al fabulei tâlc,
cioara, pe craca ei, tăcea mâlc.
- După cât te văd de fudulă, socot
că n-ai fost, ca tot omul, la vot
şi-n zi de Cuptor, 29,
ai stat în cuibaru-ţi, pe ouă.
Să-ţi spun c-ai greşit, n-are rost!
- Ba nu, strigă cioara, am fost
şi am votat DAAAA, am votat...
- Mulţam pentru caş! Am plecat!
- Dar dacă votam NU, poţi să-mi spui,
aveam să le duc astăzi la pui
măcar o bucată de caş?
La care, vulpea îi zise: - Ei, aş...

(După un banc de pe Internet. Mulţumesc prietenului Geo Stroe, cel care mi l-a trimis!)

Un comentariu: