duminică, 11 septembrie 2011

Visul unei nopţi de toamnă

Să pună iarăşi în balanţă
trecut, prezent şi viitor,
au revenit în banca lor
parlamentarii, din vacanţă.

Că are mare importanţă
scurta schimbare de decor,
privindu-i la televizor,
poţi observa, cu siguranţă.

Câte-un surâs de circumstanţă,
în sală sau pe coridor,
creează-n ochii tuturor
o nouă teleambianţă.

Boc, doctorul în... ignoranţă,
fecior de casă, silitor,
„trudind” din greu pentru popor,
prezintă legi fără substanţă.

Ministrul, fosta ordonanţă
a unui diriguitor,
în stilul lui de trădător,
o pune iar de-o alianţă.

Mereu mustind de eleganţă,
cu părul blond, unduitor,
la Zeus cel nemuritor
Elena vine c-o doleanţă.

Dudui ce turuie din clanţă,
împrăştie în urma lor
suavul „Christian Dior”,
ca etalon pentru prestanţă.

Interpelări prin alternanţă,
având acelaşi numitor,
chiar şi lipsite de sonor,
au, parcă, altă rezonanţă.

Pe chip, un strop de aroganţă
nu vezi la nici un orator
şi crainicul-comentator
se află în echidistanţă.

Uimit de-această consonanţă,
visez, biet telespectator,
că poate-n anul următor
voi merge şi eu în vacanţă.

Cinci zile de extravaganţă,
(atât!), în luna lui Cuptor,
chit că voi fi un an dator
pentru această cutezanţă.

N-am strâns în pungă o carboanţă,
nu că aş fi risipitor,
căci, pentru visu-mi arzător,
în pensie mi-am pus speranţă.

Dar, de voi pierde în Instanţă
şi-mi vor reduce, din topor,
din pensie, când o să mor,
să îmi bifaţi un vis... restanţă!

Ilie Bâtcă  

8 comentarii:

  1. Daca faceai la manutanta
    Armata, precum Gabi-al lor,
    Erai acum pe "alt picior",
    Ministru plin de cutezanta.

    Asa, privesti de la distanta
    Cum se concepe alt decor,
    Cu reostate la sonor.
    Si ceri zadarnic o chitanta.

    La mine-n "VIS", e toleranta.
    Si nu-ti pretind macar un "chior".
    Te-astept in lumea noptilor,
    De maine, dimineata.
    Somn usor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ilie, Victor
    Ce aveti? V-a apucat asa, deodata, melancolia? Suntem sanatosi (ma rog, cat ne permite varsta)?
    Avem cui spune dimineata zambind cat de mult il/o iubim? Primim telefoane, avem prieteni, avem si dusmani, ne place muzica, poezia si dansul si ... oho! cate as mai avea de spus ca si motive de fericire pentru noi!
    Sa aveti o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ CEZAR:
    Nici mie nu-mi place, dar nu am ce face...
    M-am gândit eu că la pozele din grupajul "Dor de Bucovina" te refereai, dar îţi indicasem o adresă (http://1971campulung.blogspot.com/) unde poţi găsi pozele (o parte dintre ele) de la întâlnirea de 40 de ani de la LM. Blogul respectiv îl poţi găsi şi la Profilul meu, iar comentariile le poţi face chiar acolo.
    S-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. @ ELENA:
    "Sănătoşi, sănătoşi..." strigă glasuri de copii.
    La fel şi ţie, o săptămână minunată!

    RăspundețiȘtergere
  5. @HELEN-cred ca-i o singura explicatie pt. ataaaata melancolie.....pistolul! prob. a ruginit si da rateuri! Sunt solutii si pt. asta!!hi,hi,hi..!

    RăspundețiȘtergere
  6. Începe școala pentru mici și mari!
    Promisiuni, dorințe, vise..
    Pe sticlă, eleganți parlamentari
    Recită-n cor schimbările promise.

    Gătite doamne, prin palate,
    Își fâlfâie, în mers de balerine,
    Idei și fraze răsuflate.
    Le este bine!! mult prea bine!!

    RăspundețiȘtergere