marți, 28 iunie 2011

Vacanţa mare


De şcoală, chiar de-mi este dragă,
azi mă despart fără regrete,
ştiind că mama, vara-ntreagă,
nu mai dă banii pe caiete,
iar tata nu o să mai tragă,
nervos, din mucul de ţigară,
zicând că "alde Miky Şpagă
au terminat această ţară".
Pe domnii noştri mai de seamă
îi ştiu, de la tăticu', bine,
dar ce le zice el de mamă
nu pot să spun, că e... ruşine.
Le zice şi ceva de sfinţi,
de ăia scrişi în calendar,
atunci când spune, printre dinţi,
"Ăştia scumpesc căldura iar!"
sau când îl vede pe ecran,
"râzând ca prostu" (ce-o fi aia?),
pe nenea ăla, "un cioban,
care i-a tuns lui Flutur oaia"
şi a păpat întreaga flotă,
pe când era la minister,
cum aş păpa eu o şarlotă
sau, la nevoie, un ecler.
Ce zice tata-i cam urât
şi mă feresc să îl citez,
cum că să-i steie flota-n gât,
ca în Canalul de Suez.
Eu nu ştiu ce e aia flotă,
dar bănuiesc că nu-i prea mare,
de i-a trecut toată prin glotă,
precum vaporul prin strâmtoare.
Mai zice tata că o boabă
nu ştie tipul despre VATRĂ,
că, pentru el, rege-i doar Cioabă,
unul mai mare peste şatră.
Şi a mai zis ceva tăticu'
de nenea ăsta, că se poartă
cum se purta, cândva, nea Nicu
şi va avea aceeaşi soartă...


Ilie Bâtcă  

3 comentarii:

  1. Convinge-l -l pe tăticul tău,
    Că a înjura este de rău.
    Să te învețe despre vatră
    Chiar dacă azi părem o șatră.

    Pune-ți tu carte căpătâi
    Să fii la școală cel dintâi!
    Că toți ciobanii și mârlanii
    N-o să împărățească anii.

    Eu cred în forța voastră și mai cred
    Că veți strivi tot ce e putred.
    Și veți zidi pe vechea vatră
    O țară binecuvântată!

    RăspundețiȘtergere
  2. p.s.mi se pare sau din tolbă ați pierdut o postare??

    RăspundețiȘtergere
  3. Într-adevăr, am scăpat o "săgeată" în... vânt, dar am recuperat-o. Mai puţin comentariul dumneavoastră şi pe cel al lui Ică. Nu ştiu ce s-a întâmplat, dar, din cauza unor probleme tehnice greu de înţeles pentru mine, tot încercând eu să vă răspund, fără succes, însă, am şters postarea cu totul. O să fiu mai atent altădată.
    Dacă reveniţi la ultima postare (El Dorado), veţi găsi nişte adăugiri. La primul comentariu de la postarea de faţă şi la celelalte o să vă răspund mai târziu.
    O seară plăcută!

    RăspundețiȘtergere